0
0
0

Історичні карти - важливий елемент просторової компетентності

Історичні карти -  важливий елемент просторової компетентності

Просторова компетентність передбачає забезпечення розуміння необмеженого простору на науковому рівні, формування в учнів картографічних умінь і навичок, забезпечення розумової готовності творчо та відповідально застосовувати набуті знання та досвід у реальному житті. Завдяки засвоєнню просторових здібностей люди отримали розуміння середовища, в якому відбувається життя людини, а також історичне мислення про єдність навколишнього середовища і діяльності людини, уміння використовувати графічні знання для вирішення життєвих завдань. Історико-просторове вміння забезпечує потребу свідомо орієнтуватися в соціально-економічних і суспільно-політичних подіях країни і світу, допомагає зрозуміти процес і розвиток історичних подій у просторі і часі.

Історична карта — це традиційна графічна візуалізація, яка дозволяє вивчати історичні явища та події суспільного життя в умовах графічно визначених місць, установлювати вплив географічного середовища на життя, встановлювати та розуміти зв’язок між історичним положенням та історичним розвитком і правилами. Як інтуїтивно зрозумілий інструмент для навчання навчальних матеріалів, історичні карти є невід’ємною частиною кожного уроку історії в школах. У процесі навчання історичні карти наповнюються фактами та стають динамічними, відображаючи багатство змісту курсу історії у формі наочного резюме. Карта стає складною книжкою з малюнками, яка потребує навчання читання та розуміння в тісному поєднанні з підручником.

Існують різні прийоми вивчення історичних карт і правила зображення об’єктів на картах, які учні повинні знати на рівні своєї майстерності. Завдяки його застосуванню учні набувають картографічних знань, умінь і прийомів «читання» карт. Викладач, відповідальний за надання картографічних матеріалів цього курсу, повинен бути повністю підготовлений до процесу навчання. Крім того, вчителі повинні організувати свою роботу під час вивчення нового матеріалу та перевірки набутих знань. Лише за умов правильної організації навчального процесу можна досягти поставлених цілей, а саме набуття досконалих навичок користування історичними картами, розуміння історичних процесів і загального розвитку світових процесів.

Важливим засобом практичного навчання історії та розвитку пізнавальної діяльності учнів є контурна карта. Тільки при її цілеспрямованому та систематичному проведенні можна спостерігати результати. Для закріплення викладеного в курсі матеріалу використовуються контурні сюжети.

Історична освіта має активно сприяти формуванню гармонійно розвиненої цілісної особистості, здатної до самостійного мислення, суспільного вибору та діяльності, спрямованої на процвітання України. Вчителі історії мають безпосередньо зосередитися на вихованні характеру, який забезпечує почуття причетності до українського народу, сучасної європейської цивілізації, сприяє розвитку та збагаченню українських культурно-історичних традицій, вихованню до міжнародної культури. Національні та міжособистісні стосунки, самостійні наукові знання та вміння, самоосвіта та формування самореалізації особистості.

Історичні карти, карти з історії, карти для кабінету історії